| Once Again |

Om det regnar köttbullar imorgon, kan vi gå ut och äta!

Taggad much? Nej.

Kategori: Allmänt

Som rubriken lyder så är jag inte taggad, nej utan helt tvärtom. Känns som att allt, eller ja inte allt men det mesta går baklänges. Jag trodde jag var nöjd med mitt jobb, men som jag känner det nu är det verkligen inte så. Mathias skulle egentligen vara tillbaka tills på Måndag, men som vanligt skjuter dem på det några veckor.. Åhh jag blev anställd för att göra en sak - köra ut varorna - blir istället fast på lagret. Känns inte så kul då det finns massa andra roliga jobb som jag hellre skulle vilja ha. Jag skulle till och med kunna tänka mig att börja plugga igen bara för att slippa jobbet. Så som det är nu alltså. 
 
Förkylningen, som jag sa tidigare håller på att släppa så jag känner mig mycket piggare. Men samtidigt tänker jag tillbaka på denna vecka som har varit och i vanliga fall hade jag inte jobbat. Men skulle jag vara sjuk en eller två dagar som det är nu så skulle jag väl avlida då jag kom tillbaka till jobbet. Att gå upp på morgorna nu för tiden har blivit mycket enklare, dels för att det är så mycket ljusare samt att kroppen har fått in en viss rutin att den ska vakna två minuter innan larmet går igång. Vilket jag inte är så förtjust i. 
 
När jag jobbar så är jag mycket ensam, mer än halva dagen spenderar jag helt ensam. Det är såna stunder som man kan tänka mycket och reflektera över saker. Varför gjorde jag som jag gjorde då, och varför gjorde jag inte vissa andra saker. Mycket tankar finns och ibland känns det som att när jag jobbar och försvinner in i tankarna, att allt blir mycket lugnare. Jag lugnar ner mig själv och kan lättare se vad som skall göras och inte. Nästan som att kroppen gör så för att den vill lugna ner sig själv för den klarar inte av tempot. Det får mig att tänka på hur människor är så olika. Ingen är den andra lik och det får mig att återgå till mig. Hur unik är inte jag som person. Allt jag gör i mitt liv påverkar folk och vad jag tänker och hur jag agerar får konsekvenser som ibland man får betala dyrt för och ibland kan de leda till det bättre. För att förklara mig just nu så sitter jag bara och skriver rakt ut från hjärnan, har inget sammanhängande med allt. Utan känner att detta är vad jag behöver göra efter en hel dag med jobb och alla tankar. 
 
Kan säga att de tankar jag har haft idag har varit väldigt negativa och hoppas att de snart ska ändras på. Orkar inte vara denna bitterfitta längre. Kan inte det bara ske en förändring mot det bättre? Önskar det i alla fall. 
 
Nu är det dags för mig att få i mig lite näring, också kallat middag. Efter det blir det att träffa Caroline, inte träffat henne på hela veckan så det ska bli skönt. Hon får mig alltid på så mycket bättre tankar så det ska bli riktigt skönt!
 
See you later, aligator!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: